هوشمندسازی سبدخرید سایت (قسمت اول)

هوشمندسازی سبدخرید سایت (قسمت اول)

گرفتن اطلاعات شخصی و تماس قبل از اتمام مراحل خرید

 

تصور کنید وارد یک هایپرمارکت شده‌اید و فهرستی از کالاهای خوراکی و مصرفی را در سبد خرید دارید. صندوق‌دار قبل از بررسی سبد و صدور فاکتور خرید، از شما می‌خواهد فرمی که مربوط به اطلاعات شخصی و تماس است را پرکنید! شما نیز سعی می‌کنید خونسردی خود را حفظ کرده و درخواست وی را طبق مراحلی که لازم است انجام دهید. چه حسی به شما دست خواهد داد؟! مطمئناً احساس خرسندی و رضایت نخواهید نداشت!

یکی از اشتباهات مهلکی که عمد‌هٔ وب‌سایت‌های فروش آنلاین همواره به آن اصرار دارند، گرفتن تمامی اطلاعات شخصی و تماس از خریدار احتمالی کالا و خدمات است. به‌طور پیش‌فرض ممکن است در پاسخ بپرسید: ما برای ارسال کالا نیاز به این اطلاعات داریم و چنانچه آدرسی از مشتری نداشته باشیم، محصول را به چه کسی و چه آدرسی تحویل دهیم؟

جواب روشن است! محصولات را به مشتری قطعی خود ارسال کنید!

اجازه دهید کمی شفاف‌تر و با یک مثال که می‌تواند راهکار مناسبی نیز باشد ادامه دهم:

من وارد سایت شما شده‌ام و قصد خرید یک پیراهن مردانه دارم. کالای موردنظرم را انتخاب می‌کنم و در سبد خرید آن را اضافه کرده و دکمهٔ تسویه‌حساب را می‌زنم. حالا با یک فرم دوگزینه‌ای مواجه می‌شوم؛ ۱ – آیا تمایل دارید خودتان عملیات ثبت اطلاعات را انجام دهید؟ ۲ – کافی ست نام خود را وارد کرده و یک شماره تماس برای تماس کارشناسان ما بگذارید.

در توضیحات گزینه دوم به ثبت‌نام خودکار توسط کارشناسان سایت اشاره‌شده است. احتمال بسیار زیاد من و بسیاری دیگر از مشتریان که ممکن است تجربه خرید آنلاین را نداشته و یا حوصله و مهارت کافی را برای تایپ نداریم، به‌جای بستن صفحه سفارش، گزینه دوم را با رضایت کامل انتخاب کرده و عملیات خرید را به پایان برسانیم.

قسمت دوم این دوره را دنبال کنید تا اطلاعات خوبی در خصوص شیوه پرداخت در فروشگاه اینترنتی بدست بیاورید.

 


دانلود فایل ویدیوی دوره
 

دانلود فایل صوتی دوره

دیدگاه مشتریان

جزئیات مطلب

مدرس:
نیما احدی نژاد
زمان آموزش:
2:49 دقیقه
تاریخ انتشار:
۹۷,۰۷,۰۱
برچسب ها

مطالب مرتبط

Top